2015. július 19., vasárnap

Procion brigád a meseerdőben

   Történt, hogy gyermekem a héten részt vett élete első 'ottalvós' táborozásán. Nagy dicséret jár neki a bátorságáért és kitartásáért, nekem azért, mert legyőztem a folyamatos kísértést és egyszer sem kezdeményeztem hívást a tanítónénik felé. =D
A tökéletesen megszervezett tábori program gazdagságát érzékelteti Áron folyamatos meséje, élménybeszámolója.
Az egyik nap - számára kiemelt - programja a batikolás, textilfestés volt, pénteken nagy büszkén érkezett haza a saját festésű pólóban.
Szombaton már-már önmaga kezdett bele itthon a műveletbe, amikor is valahogy előkerült pár gramm procion festék a foltvarró tarsolyából és némi vászon is. =D
Nekünk dolgozott a nyugat felől hozzánk érkezett vihar, így jutott elég idő kötözésre, csomózásra, tekerésre és a Napot megjelenítő festés előkészületeként némi fércmunkára.
A lelkes fiatalember még lelkesebben tanított, mutatott és engem is lelkesített. Bármi is sült volna ki az előkészített kupacból, már akkor kincset ért az együtt eltöltött idő.....
Némi balesetvédelmi oktatás után lefektettük a szabályokat, én a munka veszélyes előkészítő részét vállaltam, míg az 'alkotás' folyamatát Áron örömmel teljesítette, az előkészített kötözötteket gondosan locsolgatta, a kakaóscsigába univerzumot képzelt, a Hold vásznába a krátereket. :)
A hatóidő elteltével mostunk és egyesével bontogattuk a festett csomókat, íme az eredmény.
Azt említettem, hogy a festék maradék volt, de akár azt is mondhatnám, hogy az idei divatszínekben utaztunk. =D
A közös projekttel foglalatoskodtunk egész délután, csak este vált láthatóvá az eredmény. Áron fáradhatatlanul kérdezett, ismerkedett, vagányul dolgozott, változó türelemmel sürgette a végkifejletet, de kitartott!
Egyik kedvence az erdő lett, még emlékezett, milyen gondosan hajtotta 'vakon' a fákat és várta is a törzseket.
-Gyorsan bontsd ki anya, milyen lett?
-Nos? Mit látsz Áron?
-Erdőt!
-Milyen erdőt?
-Meseerdőt!
-Mitől meseerdő ez az erdő?
-Mert arca, lelke van a fáknak és a lombjuk felhő.
 Anya! Ez csakis meseerdő lehet! Kék és piros erdő nincs a valóságban!

:)

II. felvonás - alagút
III. felvonás - X-ek, koronák
IV. felvonás - tengeri föveny
V. felvonás - keresztek, röntgen, virslik
VI. felvonás - retro
VII. felvonás - Hold
VIII. felvonás - univerzum

4 megjegyzés:

  1. "Mert arca, lelke van a fáknak és a lombjuk felhő."

    hát én kész vagyok ettől a gyerektől!

    ezúttal kérvényezem, hogy minél gyakrabban szerepeljen itt alkotóként és gondolkodóként is! (és képen, mert csudahelyes kissrác, szuper a közös képetek (is)) :)

    VálaszTörlés
  2. Fantasztikus párost alkottok! Nagyon örültem, hogy ismét hallok rólatok😊!

    VálaszTörlés
  3. Hajjaj!
    Látom a mulasztásaimat! =D
    Hát most válaszolom, hogy nagyon köszönöm mindkettőtök szavait!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...