2010. április 12., hétfő

Lehet fokozni!

Apróságokból általában mindig több darabot készítek, így történt ez a derű-párna esetében is, rengeteg motívumötlet van a fejemen!!!!
Ennél a darabnál parkolópályára állítottam az esőt, csak süssön le ránk a napocska!


Komoly feladatot vállaltam, Marcsi óvónénink családja dédimamájának kezemunkáját fogom megmenteni.
A terítő sacc/kb nagyon régi, teljesen elvékonyodott már a vászon az évek során. Ahelyett, hogy szétvágtuk volna párnaelőlapnak, javasoltam, hogy erősítsük meg egy plusz vászonnal, ezt a két réteget rögzítve egymáshoz.
Most már túl vagyok a stoppoláson, a rétegek egymáshoz rögzítésén, kitaláltam a tűzés 'indáit' is, melyek leutánozzák a kunkorokat és nyugodt pillanatokra várok a folytatáshoz.


Rátérek az újdonságra, számomra legalábbis az, hosszú időre adhat tartalmas programot.
Megtanulni egy új technikát, mindig kihívás, még most is keresem önmagam a foltvarrásban, ám már letettem pár jelet  a kedvenceknél.....
Mostanában kevesebbet foglalkoztam blokkok készítésével, talán nem takarókat varrtam, hanem egyebeket?
Mindig hasznos egy gyorstechnika elsajátítása, így (is) állnak össze a motívumok.
Ahogy nézegetem a hazai bloggerinák bejegyzéseit, kevesen fordulnak ez irányba, pont ezért gondoltam 'befoltozni' ezt a hiányt azon túl, hogy van még mit tanulnom nekem is!
Az irodalom amiből dolgozom, nem csak tradicionális mintákat mutat, hanem fiatalos, továbbfejleszthető megoldásokat, ahogy elkezdtem az általam összeválogatott blokkok elkészítését, sorra jutottak eszembe új ötletek. Hát , erre lesz ez jó, a sok más varrnivaló mellett!
Úgy válogatom össze az egyes TUTORIAL-okat, hogy variálhatók legyenek, átfedésben egymás technikájával, és haladunk a bonyolultabb formák felé.
Érdekességnek szánom és nem játéknak, de tulajdonképpen mégis az, éppen ezért invitálok benneteket a kipróbálásra, ha nem is a teljes követésre (varrógéppel).
Várom az észrevételeket és tapasztalatokat, kíváncsi lennék, ki mit varr majd az itt látottak után.
Az elkészített blokkok mérete 16,2cm, ehhez igazítom az összes darabot, melyekből a magam részéről egy ágytakarót fogok készíteni díszpárnákkal, ezért válogatok össze zöld, lila, narancssárga, citromsárga, piros színű textileket, igazi tarka-barka patchwork-munka lesz belőle!
Jó öltögetést!

2 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...